y45: change I can believe in

σήμερα, μετά από μία πολύ κουραστικη μέρα στο πανεπιστήμιο, όπου παραξένως i made it και στο seminar και στο lecture, έκανα και πέρασμα από το underground bar του πανεπιστημίου για να δω το inauguration speech.

(παρότι μου άρεσε ο λόγος και κυρίως ο μη θριαμβευτικός τόνος του Big O, το παρόν το γράφω γιατί θέλω να σταθώ κάπου αλλού)


Με αφορμή λοιπόν την ομιλία, θυμήθηκα τι έγραφε το βασικό banner στο προεκλογικό site του obama ("change we can believe in") από την αρχή σχεδόν των primaries,

και είπα να γράψω κάτι που φωνάζω (δυνατά μα κι απο μέσα μου) χρόνια τώρα.

________

Έχω κάνει πολλές (άπειρες και ίσως αφόρητες συζητήσεις γι'αυτούς που με ξέρουν πολύ) συζητήσεις για το αν ο άνθρωπος αλλάζει προς το καλύτερο (ή μάλλον για το αν μπορεί να αλλάξει δραματικά προς αυτό), πάντοτε υποστηρίζοντας το ναι.

Και παρόλες τις επιχειρηματολογίες που αναπτύχθηκαν κατά αυτού με διάφορους τρόπους και δικαιολογίες, εγώ εμμένω σ'αυτό το ναι.

Ναι ο άνθρωπος (μπορεί και) αλλάζει προς το καλύτερο.

Και γι'αυτό, δεν χρειάζεται πολλή σκέψη ή κόπος, ούτε καν λόγια και κυρίως όχι αποδείξεις.

Το μόνο που χρειάζεται είναι η δύναμη να κοιτάξεις τον καθρέφτη,

και να δεις όλα σου τα ψεγάδια χωρίς προστατευτικό φίλτρο μα ούτε και με μεγενθυντικό φακό

μα να τα δεις έτσι όπως είναι -ψεγάδια-, καταλαβαίνοντας πως γι'αυτά δεν φταις παρά μόνο εσύ.

και τότε μόνο μπορείς ν'αλλάξεις γιατί τότε μόνο θα πιστέψεις πως μπορείς.

________________


Ναι, ο άνθρωπος αλλάζει αλλά ειρωνικά μάλλον αυτή μου η άποψη είναι και το μόνο πράγμα πάνω μου που δεν θα αλλάξει ποτέ.