...Κι η γης τον ετρομάζει...


Εν αρχή ήν η λίμνη.Μετά ο Όλυμπος μάλωσε με τον Κίσσαβο και να σου γίνεται κι ο σεισμος και φεύγουν τα νερά στη θάλασσα.Και η λίμνη γίνεται πεδιάδα και ενθύμιό της αφήνει ένα ποταμό.Και εκεί που ήταν οι εκβολές έμεινε ένας σωρός μπάζα, που χρόνο με το χρόνο πέτρωσαν και διαβρωθηκαν και γιναν τα Μετέωρα.Και στη μέση της λίμνης η Λάρισα, με κατοίκους που λάτρευαν την καλοζωϊα και τα πολλά άλογα, όπως ακριβώς και σήμερα.Και στο χώρισμα τα Τέμπη.Τόσο άβολα, που ούτε ο Λεωνίδας δεν τα προτίμησε για να σταματήσει τους Πέρσες.Τα προτίμησε όμως ο Καραμανλής.Κι έφτιαξε την τότε εθνική οδό ,ώστε να μπορει η Ρένα Βλαχοπουλου να γυρνα από τη Θεσ/νίκη οδικώς στις ελληνικές ταινίες της εποχής.Και τα Τέμπη γίναν κόμβος.Και οι κόμβοι βγάζουν φράγκα.Και το κράτος βάζει διόδια.Η Εκκλησία όμως δε μπορεί να βαλει διόδια.Και είχαν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές που πιάναν τις ερημιές.Πλέον έπιανε πιο πιασάρικες περιοχές.Και εγένετο θαύμα!!! Ενεφανήσθη η Αγία Παρασκευή να κόβει βολτες βραδυάτικα στα τότε έργα του ΟΣΕ, σαν τον Σουφλια στην Εγνατία.Αμέσως έγινε το εκκλησάκι και το νερό της πηγής εκτός από χωνευτικό έγινε και θαυματουργό.Και ρίχτου και μια κρεμαστή γέφυρα να ενώνει τα παραμάγαζα με τα κιούπια, τα κομποσχοίνια και τα σταφύλια με το κυρίως κατάστημα.Δυστυχώς η θεία πρόνοια είχε ένα εγγενές ελάττωμα: δε μπορούσε να επεκταθεί στην απέναντι όχθη. Όχι ότι χρειαζόταν βέβαια, καθώς η σταθερότητα των κερδών δεν απαιτούσε επιπλέον θεϊκές παρεμβάσεις.Κι έτσι ο δρόμος έγινε σφαγείο, κατά πρώτον για τους οδηγούς, κατά δεύτερον για τους μουτζαχεντίν της Λάρισας κάπου γυρω στο 1992 που έριζαν για τη διαδοχή ενός μακαριστού γκομενιάρη μητροπολίτη, που όλως τυχαιως διαχειριζόταν τα έσοδα των τεμπών.
Όπου τροχαίο κι εκκλησάκι, ώσπου ο δρόμος άρχισε να θυμίζει επίμηκες νεκροταφείο.Και μετά η ΠΑΘΕ, που κατά τον κλασσικό ελληνικό τρόπο ξεκίνησε από τα ευκολότερα σημεία, ώστε να φτάνεις γρηγορότερα στο 3ωρο μποτιλιάρισμα των Τεμπών κάτι Παρασκευές και Κυριακες καλοκαιριού, όταν ο κώλος των Λαρισαίων επιθυμει μεσούντος του καυσωνα θαλασσινό νερό.
Και μετά εγένετο η σήραγγα, προς απογοήτευση ορισμένων,αλλα πάλι με το γνήσιο ελληνικό τρόπο και με τη μοίρα του γεφυριού της Άρτας, μόνο που το θύμα ήταν ο πρωτομάστορας και μάλιστα δις.Και κάηκαν και τα εκατέρωθεν προς μελλοντική αξιοποιηση κι ας κρατούσαν και κανένα βραχάκι στη θέση του.
Σκιώδης υπουργός περιβάλλοντος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από ημερων...